12 helmikuuta 2012

kesäkuntoon 2012 :)

Olen siis alkanut vähän kuntoilemaan ennen kesää, käsiä ja pakaralihaksia... ja notkeutta pitäisi saada, taino oisi kiva saada :) aion kuntoilla joka ilta, ei siis ole aikaa kuin illalla, joten illalla on hyvä. En aio vähentää syömistä, enkä ala syömään pelkkiä kasviksia ja jättämään roskaruoat pois! En siis aio saada yhtään kiloja pois, jos joku nyt luulee, että sairastan anoreksiaa jos tästä haluaisin vielä laihduttaa, ei :D Lihaksia ois vaan kiva vähän käsiin saada ja peppu piukeeksi. Eli hyviä jumppaliikkeitä, mitä itse käytän/olen käyttänyt :) Tässä siis pieni kuntoiluvinkki/info :)

Treenasin viime keväänä ja kesänä vatsalihaksia eniten, vähän tulikin tulosta. "Salaisuus" siinä on, että tein erilaisia vatsalihas harjoituksia, eikä vaan yhtä samaa. Eniten kyllä tein "pieniä vatsalihaksia" eli perusvatsalihaksia, mutta nostin vaan yläselän tavallaan aina irti lattiasta, you know? Niitä sitten monta kertaa pitkin päivää ja noin 30 kerrallaan, ja pitää muuten aina muistaa tehdä vatsoja jonkun pehmeen maton päällä, jumppamatto on paras, tulee muuten häntäluu tai selkä kipeäksi :)

Käsilihaksia olen nyt treenannut 2 kg:n painoilla, koska mulla ei oo lihasta vielä yhtään melkeempä käsissä, joten ei mitään liian painavia painoja mun käsille. Niillä painoillakin sitten teen erilaisia ns liikkeitä, yhdet on niinsanottuja "tipuliikkeitä" eli kädet suorana ja niitä sitten painot kädessä liikutan sivuille, että kädet siis on kokoajan vaan suorana, anteeksi oon tosi huono selittämään tämmösiä. Tänään myös kokeilin semmosta, kun zumbassahan on ne painot myös, mitkä tulee sen mukana jos tilaa ne levyt yms, mutta kahden kilon painoilla, ja sitten tanssi siinä niittenkaa zumbaa niin huhhuh! Jäin aivan koukkuun tähän, koska tanssin 4 minuuttia ensin, pidin pienen tauon, ihan vaan pari minuuttia ja toinen 4 minuuttia perään! Käsissä tuntui niin tavallaan hyvältä ja treenatulta, että varmasti hyvä tapa treenata käsilihaksia!

Pakaralihaksia sitten vaan treenaan ihan silleen että makaan lattialla mutta jalat ei makaa vaan peppu ja jalat on ylhäällä ja siitä sitten ylös ja alas :D sitä teen aika monta kertaa, niin monta että alkaa tuntumaan lihaksissa.

kuvat favim.com

3 kommenttia:

  1. voitko tehä video tai meikkipostauksen? :) oot ihana <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. katotaan millon teen videopostauksen, mut voisin sen meikkipostauksen tehä tässä lähiaikoina :)

      Poista
  2. Ei hitto taas näitä muijien onnettomia 'kiinteytys' yrityksiä.. Sä tarviit ihan oikeesti PAINOJA että lihas kasvaa = näyttää 'kiinteeltä'. Saat vitkuttaa 5 vuotta joka päivä jotain lantionnostoja kotona ennenku huomaat mitään muutosta verrattuna siihen että salilla oikeesti tekisit töitä ja vetäisit kunnon painoilla, sama tulos olis nähtävissä ekan kuukauden aikana.

    VastaaPoista