23 joulukuuta 2012

camera

Sain viime vuonna jouluna canonin 1100D järjestelmäkameran. En toivonu sitä, koska olisin halunnu odottaa pari kuukautta, jollon oisin saanu paremman kameran, 600D:n rippilahjana. Sen takia, että siinä on se kääntyvä näyttö ja paremmat videokuvaus ominaisuudet. Oon päättäny että hankin kesätyörahoilla sen käytettynä ens kesänä ja myyn tuon vanhan.

Suosittelen tätä kameraa ekaks järkkäriks, niinkun kaikissa arvosteluissakin lukee että hyvä ensimmäiseks järjestelmäkameraksi.
Oon hankkinu tähän pari lisäjuttua. 50mm lisäobjektiivin ja lisäsalaman. Kummankin noiden hinta on siinä 100€ paikkeilla. Tarkemmin mulla on objektiivina Canon 50mm f/1.8 II + se ihan perus 18-55mm mikä tulee rungon mukana. Lisäsalama on Nissin Di622 Mark II.

_MG_9505
50mm objektiivilla
_MG_9507 (2)
50mm + lisäsalama
_MG_9514
18-55mm objektiivilla
_MG_9515 (2)
18-55mm + lisäsalama

Tossa 50mm objektiivissa on voimakas valovoima, eli kuvat ei heilahda niin hyvin kun tossa normi 18-55mm objektiivissa. Siinä tarkentuu hyvin kohde ja takana oleva muu tausta sumentuu tosi kivasti, jos vertaa ekaa ja kolmatta kuvaa. Kuten myös huomaa, toi kolmas kuva on tosi "pimeä", koska valostusta piti säätää kamerasta aika paljon "tummempaan" päin, muuten se kuva olihan heilahtanu. On se tossakin vähän vielä heilahtanu kyllä ;D Tota ongelmaa ei ole ton 50mm objektiivin kanssa sen voimakkaan valovoiman takia.

50mm on ihan loistava objektiivi henkilökuvaukseen! Halpa hinta ja kuulemma ylivoimaisesti Canonin eniten myyty objektiivi. Sitä onki nähny Gigantin ynnämuissa lehdissä tosi paljon! Suosittelen. :)

_MG_9516 _MG_9518 se on tosi pienikokonen ja kevyt :) _MG_9520 _MG_9521 siinä se normi objektiivi :) vähän likanen linssi hehe_MG_9527 _MG_9529 (2)

Mitäs tästä lisäsalamasta kirjottaisin... Sillä vaan tulee parempia kuvia. Sisätiloissa. Kuten ootte varmaan huomanneet, kaikki ostoskuvat ja semmoset kuvat on kuvattu ton kanssa. Oon tosi tosi onnellinen ku oon hankkinu tän! Tosiaan tänki hinta on vaan noin 130€. 
Mutta, jos mulla ei ois blogia mihin kuvaisin jotain tämmösiä ruokia ja ostoksia yms ni ei varmaan ois kovinkaan käytännöllinen. Ulkona henkilökuvauksessa, päivänvalossa tosta ei oo hyötyä, ainakaan mun mielestä siinä ei ollu mitään eroa käyttikö tota salamaa vai ei.

165 kommenttia:

  1. Kuinka paljon toi kamera maksaa mikä sulla on nyt ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. noin 400€ ku se on alennuksessa kokoajan

      Poista
    2. ...350e ihan normaali hintanen gigantista :D

      Poista
    3. toi maksaa yhes kaupas 299 e... :) mut kuulemma paska kamera joten kanttii suoraa hommata canon 600D!

      Poista
    4. mä näin jossain 299€ tarjouksessa, harmi ku en muista missä :(
      anyway, monista paikoista ton saa jo 350€ !

      Poista
    5. 1100D on aika alkeellinen, mut kyl sillä hyviäkin kuvia saa jos vaan osaa kuvata. mut ihan hyvä, et ellu ei saanu ensimmäiseks kameraks 600D'tä koska oikeesti eihä tyyppi oo varmaa koskaa kuvannu, eikä ymmärrä ISO herkkyydestä, aukoista, tai polttoväleist mitää! ainakin sen huomaa näistä kuvista.
      ja sit tää peruss...
      ''toivon 600D'tä joululahjaks, koska se on niiiiin niiin ihana''.
      ''sit musta tulee tosi hyvä kuvaaja''.
      ''ostan uuden kameran, koska oon jo niin hyvä et tää 1100D on mulle liian paska''.

      hmmh...

      Poista
    6. no kyllä mä ymmärrän sentään jotain. puhuinki nyt että haluan sen 600d:n videokuvauksen takia. senkin ymmärrän, ettei tässä "alkeellisessa" kamerassa pysty videokuvauksessa määrittämään esim aukkoa itse. toisinku 600d:ssä. ja sen kääntyvän näytön takia mä sen eniten haluan, koska en halua hankkia videokameraa. En tajuu mihin pyrit tällä kommentilla mutta kyllä mä tiedän mitä mä aion hankkia ja miksi, jos se sulle jäi epäselväks. :)

      Poista
    7. mä ite sain 600d ekaks kamreaks..(: onko sillä niinkään eroa että ottaako huonomman vai paremman kameran ? eipähän tarvitse heti ostaa uutta kameraa kun on oppinut kuvaamaan... rupes vaa mietityttää (: mielipide kysymys toki (:

      Poista
    8. Jos tarvit kameraa videokuvaukseen niin osta videokamera? Ja pidä tuo sun 1100D ! :)

      Poista
    9. ei näin tiia :DD

      Poista
  2. Ite ostin vähän aikaa sitten ton kiinteen 50mm objektiivin ja oon tykännyt! iso miinus siinä on kyllä se ees-taas surraava af tarkennus. Käytätkö sillä kuvatessa af vai mf tarkennusta? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nonii on! kauhee ääni kuuluu ku tarkentaa automaatilla. mä käytän sisällä huonommassa valossa yleensä mf tarkennusta ja ulkona af tarkennusta, kyllä se must hyvässä valossa tarkentaa hyvin vaikka siit kuuluuki kauhee ääni. huonossa se ei oikeen tiiä välttämättä mihin sen pitäs tarkentaa jos se kohde ei oo ihan keskellä ja erottuvilla... :)

      Poista
  3. niin paljonko toi 50mm objektiivi makso?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. lukee tuolla :D 130 e :)

      http://candyxoxolaura.blogspot.fi

      Poista
    2. nii toi salama on 130 eikä toi objektiivi:DD

      Poista
  4. Toi sun 50mm ei oo varmaankaan makro? Kun noin halpa :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis ei... :D tarkotettu enemmän siihen henkilökuvaukseen esim. :)

      Poista
  5. kiva postaus! :) mulla ois myös pieni kysymys, miten tosta 1100d:stä oot saanu laitettua sen video asetuksen niin ettei se lopu automaattisesti? Mulla on toi sama kamera enkä osaa laittaa sitä :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla ei oo ollu sitä ongelmaa. joku muukin on kysyny tota, enkä keksiny muutakun että liian vähän muistia muistikortissa... Sillä oliki sit kuulemma vaan 2 GB:n kortti, mulla on 8 GB kokonen. :)

      Poista
    2. En osaa selittää mut siinä on sellainen nappi mistä sen saa pois.. :)

      Poista
    3. Mulla oli Sama ongelma Nelli ja mulla oli liian pieni kortti. Mulla pysäytti jo 17 sekunnin kohdalla.. mutta luettiin käyttöohje ja tadaa ongelma ratkesi sekunnissa!! :D ja nykyää otan kyl videoita mut en osaa tarkentaa kesken videoimisen ja tulee ihan epätarkka ja sumea..Help??!!

      www.lovebirdsinthemountains.blogspot.com

      Poista
  6. Mulla oli kerran kaverilta lainassa Canonin lisäsalama ja mä en yhtään tykännyt kuvata sillä, ku se ei eronnut ollenkaan kameran kiinteestä salamasta, mutta tolla lisäsalamal tulee kyl kivoi kuvii :)

    VastaaPoista
  7. Mulla on toi sama kamera, ja jos jossaivaiheessa oot myymässä tota lisäsalamaa ja 50mm objektiiviä nii ota yhteyttä! noorasd@wippies.fi

    VastaaPoista
  8. ite oon kans haaveillu siitä 600D:stä :) varmaan rippilahjana itellekki :D

    http://candyxoxolaura.blogspot.fi

    VastaaPoista
  9. täst oli tosi paljon hyötyy! =) joten kiitos siitä, nyt tiedän toivoa tota 50 mm objektiivia rippilahjaksi, ja tietenkin järkkäriä ;D miten on, kumpi kannattaa ostaa ennemmin: canon eos 1100d vai 600d ? oon kuvaillu perheen 1000d kameralla, mut laatu ei oikein miellytä. oisko 600d parempi mulle siis ? :) HYVÄÄ JOULUA SUN BLOGI ON IHANA ! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no varmaan sit se 600D on parempi, en oo kauheesti vertaillu noita kameroita muutaku videokuvauksen ominaisuuksia niissä. :) kiitos samoin sulle hyvät joulut <3

      Poista
  10. mullakii on toi kamera, sain kans viimevuon joululahjaks :D oisitpa tehny tän postauksen aiemmin, oisin toivonu joululahjaks tota 50mm :(

    VastaaPoista
  11. hah kiitos vaan nyt rupes tekee mieli cocacolaa ;D
    mutta niin sitten kun myyt ton sun kameran nii aioks mainostaa sitä täällä ja paljon aiot antaa sille suurinpiirteen hinnaks? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juu aion mainostaa sit täälläki :) ja 200€ sis. sen 18-55mm objektiivin, riippuu vähän jos se on sillon kesälläki kaupoissa niin halpa. :D

      Poista
  12. Mitä aattelit pyytää tosta kamerasta sitte ku myyt sen? :)

    VastaaPoista
  13. Paljonko aattelit pyytää tosta kamerasta sitte ku myyt sen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 200€ sen 18-55mm objektiivin kanssa varmaan, ellei se nyt sit kesällä oo sen hintanen jo kaupoissaki ;D

      Poista
    2. joo, kannattaa mainita siitä viivasta auringossa kuvatessa sitten :>

      Poista
    3. ei sitä oo enää, se oli joku karva mikä oli ihan helvetin vaikee saada sieltä pois! :D

      Poista
    4. Oho, tuli kahesti... Mutta joo, okeei :D

      Poista
  14. Mulla on sama kamera kun sulla ja sellanen ongelma, et kun otan videoo ja pistän sen koneelle ni mun kone ei näytä sitä. Pitääks se video pistää johonki ihme muotoon, ja jos niin miten? Vai onks mulla vika koneessa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla kyllä näyttää mutta se lagaa mun koneella (siis jossain mediantoisto ohjelmassa) koska mul on miniläppäri ja hitain kone ikinä. :D kyllä windows sen mov tiedoston ainakin toistaa, mut ei esimerkiks kaikki videoneditointi ohjelmat toista tota tiedostoa... :( ku se mov on mac tietokoneitten tiedosto tavallaan kuulemma

      Poista
  15. oo kiva et otit noit kuvii noitte eri objektiivien kans yms (: oon ajatellu ostaa just ton canon 50mm f/1.8 II objektiivin, mulla on siis toi canon eos 600d ja suosittelen! hyvälaatusii kuvii tulee ja toi kääntyvä näyttö on kyllä kätevä!

    VastaaPoista
  16. En suosittele ostamaan 600D'tä koska ei se edes ole paljon parempi mitä tuo 1100D. Jos haluat hyvät videokuvaus ominaisuudet, suosittelen ostamaan uusinta canonia, 650D:tä. Loppujen lopuksi eniten laatuun vaikuttaa objektiivit, joten ei tuossa 600D ole paljon parempi laatukaa, ainoa suurin ero on kääntyvä näyttö. Jos taas tahdot panostaa enemmän, suosittelen canon 60D, koska siinä on jo huomattavasti parempi laatu ja asetukset monipuolisemmat :) Mutta onhan tuo 600D hyvä kamera sekin, jos sen aiot ostaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. on se silleen, että siinä voi vaihtaa videokuvausessa enemmän asetuksia, esim aukkoa ei pysty vaihtamaan ite tässä 1100D:ssä. enkä nää itteeni täs ni se on ärsyttävää! en oo lukenu tosta 650D:stä vielä mitään mut katotaan nyt, onhan tässä aikaa... :) 60D ois joo kiva, mulla vaan nyt ei oo varaa ostaa niin kallista kameraa. :(

      Poista
    2. Mä oon taas toista mieltä ! :DD mun mielestä 600d ja 1100d on aika paljon eroo laadussa :D toki mielipidekysyms. Ainaki oon huomannu et ku kuvailen kaverin kaa nii laadultaan mun kuvat on melkoisesti parempia kuin kaverin 1100d (ittelläni on 600d)(: mutta edelleen mielipide kysymys :)

      Poista
    3. Se ei oo uusin Canon mutta... :D

      Poista
    4. joo kyllä toi 600d on huomattavasti parempi! oon kattonu minkälaastusii kuvii kaverit on saanu sillä 1100d:llä ja kyllä huomaa että 600d:llä saa paljon parempi laatusia kuvia...

      Poista
    5. Itse asiassa, 600D'llä ei saa paljon laadukkaampia kuvia. Vaikka siinä enemmän megapixeleitä, mutta ei se vaikuta paljon mitään. Suosittelen kuitenkin Elina sulle tuota 600D tai 650D:tä, koska niissä silti paremmat videokuvaus mahdollisuudet ja suurempi ja kääntyvä näyttö on aika tärkeä jos tahtoo kuvata videoita paljon :) Lisäksi 600D:ssä hyvä hinta ja laatu suhde. 1100D on myös laadukas kamera, mutta sopii enemmän niille jotka ei ota videoita vaan enimmäkseen valokuvaa. Vaikka saahan silläkin hyviä videoita otettua. Itse omistan 1100D:n ja 5D:n ja no niillä nyt alkaa oleen jo huomattavempaa eroa laadussa ;) Kuitenkin eniten laatuun vaikuttaa objektiivit ja kuvaustaidot.

      Poista
  17. Heh mulla on Canon EOS 600D ja ekana järkkärinä

    VastaaPoista
  18. moii ! (-: tää postaus on aivan ihana ! nyt tajusin, ettei kannata ehkä heti hommata 70-300mm, vaan just toi 50mm. mutta etsin googlettamalla, mutta en löydä hyvää sivustoa mistä niitä löytyis ? voisitko kertoa jonkun hyvän paikan missä voisi vaikkapa tilata ? :)
    pst. sun blogis on ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no esim gigantti varmaan, ite ostin sen lisäsalaman ja 50mm objektiivin jätkäsaaren verkkokauppa.com: ista :)

      Poista
  19. tää tieto oli tosiaan tarpeen, ittelläni on tuo lisäsalama, mutta en oo tainnut sitä käyttää kertaakaan, kun ei oo tullu mieleen, että siitä olis hyötyä. huomas kyllä eron, täytyypä alkaa käyttää :)

    VastaaPoista
  20. Hmm sä kaiketi tiiät näistä kameroista kuiten enemmän ku mie, joten kysäsen nytten sulta, että onko tuota lähikuvaukseen tarkotetuissa kameroissa semmoinen 'pitkä' se objektiivi, vai onko se juuri toisin päin, että lähikuvauksessa on 'lyhyt' se objektiivi? :--D Toivottavasti tajusit tän mun kysymykseni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en tiiä valitettavasti macro objektiiveista oikeen mitään ku en ite haluu semmosta :D lue jostain netistä :)

      Poista
    2. pitkä eli zoom objektiivi on sitä varten, että sä voit ottaa kuvia kaukana olevista kohteista suht läheltä ja makro taas se, että voit vielä tarkentaa lähellä olevaan kohteeseen vielä enemmän eikä tarvitse just mennä 5kilsan päähän ottaan se kuva :D ja saat paljon tarkempia lähikuvia. eli siis macro on lähikuville tarkoitettu ja ne jotka on pitkii on kaukana oleville kohteille yms :) zoom objektiivit on hyödyllisiä esimerkiks hevoskuvauksessa tai muussa urheilukuvauksessa!

      Poista
  21. kiitos, tää oli tosi hyvä postaus! :)

    VastaaPoista
  22. Mä ostin kans nyt ton mikä sulla on, mutta jos kuvaan videoita miten voin tarkentaa? pitääkö olla mf vai af? voisitko auttaa, en ois luullut et oisin niin tyhmä mut näköjään oon :D Oon kokeillut kaikkea mutta en vaan osaa.. ois kiva jos voisit auttaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. riippuu mitä videoi. jos videoin omaa naamaa, ennenku alotan videoinnin ni meen siihen kohtaan mis aion olla videossa, af tarkennus päälle ja painan sen napin puoliks pohjaan ja ootan et se on tarkentanu mun naaman. jos kuvaan jotain muutakun itteeni, tarkennan manuaalisesti eli mf ja sit vaa pyörittelen sitä sitä mukaa mihin haluun tarkentaa. :)

      Poista
  23. mooi kiva postaus taas ja sai lisä tietoo! :)

    VastaaPoista
  24. kiva postaus taas ja sai lisä_tietoo :)
    kohtateen.blogspot.com

    VastaaPoista
  25. heippa! tää ei liity tåhän postaukseen mutta mitö meikkivoidetta käytät yleensä , käytätkö sitä apteeki vai?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juu sitä apteekin vieläkin. :)

      Poista
    2. peittääkö se hyvin ihon tummimmat ja punaisimmimmat kohdat?:)ja voitko kertoa vielä sen merkin,hinnan ja sävyn?:)

      Poista
  26. jos aiot myydä tuon kameran kesällä, olisin SUPERkiinnostunut :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hyvä, mä laitan sit ilmotusta tännekkin ;)

      Poista
  27. Suosittelen lämpimästi Canon EOS 550D järkkäriä :) itellä on se, ja on ihan huippu! Ei mitään valittamista. Tosin se sitten näkyykin hinnassa... Tarkkaa hintaa en tiedä, mutta se oli siinä tonnin tienoilla. Sanoisin että 900-1200 e. Se on tooosi hyvä laatune ja saa ihan ammattimaisia kuvia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo katoin, pelkkä runko on melkeen 600€. eikä oo kääntyvää näyttöä joten sanon jo nyt ei! :D muuten varmaan on tosi hyvä...

      Poista
    2. paitsi netanttilassa se on nyt koko kitti vaan ton 600€ + siihen vielä 75-300mm objektiivi

      Poista
    3. Mihin tarvitset kääntyvää näyttöä? Esim. 550d on automaattinen kuvien kääntö "ohjelma", tietenkin jos haluaa sen ns. lisänäyttö osan kuvaamiseen, mutta 600d on saanut todella paljon huonoa kommenttia, tuosta laadusta mikä on todella hämmästyttävää. Suosittelisin silti itsekin 550d, mutta oma päätöksesihän se on :)

      Poista
    4. videokuvaamiseen. haluun nähä itteni ja pystyä tarkentamaan johonki juttuun kesken videon, jos kuvaan silleen et kuvaan itteeni. en haluu videokameraa, vaikka se ois kätevän pieni mut siinä on vaan huonompi laatu, eikä se muutenkaan näytä niin hyvältä kun järkkärillä kuvatut videot... enkä mä nyt semmosta monen tonnin oikeeta ammattilaisten videokameraa aio ostaa :D! Aion muutenki ostaa sit videokuvaamiseen juttuja, varmaan sit vasta ku oon hankkinu sen uuden kameran :)

      Poista
  28. oli tosi kiva et teit tän, etenkin noi vertauskuvat ton lisäsalaman kanssa tuli tarpeen! :)

    VastaaPoista
  29. oot paras kun teit tästä postauksen <3 tuli tarpeeseen ;D

    VastaaPoista
  30. Hyödyllinen postaus!! Tossa kans näki hyvin noiden kahen eron :)

    VastaaPoista
  31. Toi canon eos 1100d oli alessa täällä Anttilassa ja cittarissa sen mukana tulevan objektiivin kanssa se makso vaan 300 e

    VastaaPoista
  32. Tää oli kiva postaus. :) blogin puolella saattaa olla joillakin kiinnostusta, jos oot kameraasi myymässä. Täällä näyttää olevan monia kiinnostuneita. Mulla itsellä ei oo kokemuksia noista, paitsi kameran mukana tuli tietysti tuo 18-55mm. Mulla on 40mm & postissa just tulossa makrosalama ja pari muuta objektiivia. Hyödyllinen postaus, tämmösiä lisää! :)

    VastaaPoista
  33. Kiitti tästä ! Nyt tiedän vähän tarkemmin mitä objektiivia lähen hankkimaan :p

    VastaaPoista
  34. mulla itellä on tuo canon 600d , tykkään siitä tosi paljon ja se on kiva ku se näyttö kääntyy (: tää on mun ensinmäinen järjestelmäkamera ja oon tosi tyytyväinen et otin tän (: suosittelen !! ja tuo kääntyvä näyttö on siitä kiva et jos tekee videopostauksia nii näkee ittensä :DDD joo :D

    VastaaPoista
  35. mäki oon toivonu pitkään tuota 600D juuri videokuvauksen & kääntyvän näytön ja muiden erikoisominaisuuksien vuoksi. tuolla meidän vaatekaapin pohjalla lahjapaketissa mua odottaa tällä hetkellä joko 1100D tai 600D, ja toivon todellaki, että se olis 600D.
    videokuvausominaisuutta käyttäisin lähinnä keikoilla & festareilla käymisen yhteydessä. :) ihana blogi, jatka samaan malliin!! rauhaisat joulut teidän perheelle (':

    VastaaPoista
  36. mullakin on toi 600D ja voi suositella, vaikkei se mulla kovin kauaa oo ollukkaan :)!

    VastaaPoista
  37. EI LIITY TÄHÄN MUTTA:
    Sä oot tosi taitava meikkaaja, mut sun meikkis on kauheita. Rajaukset menee liian paljon yli. Ja meikkaat ihan liian paljon. Ja lävistys ei käy sulle!!! Siis oikeeesti oot taivava meikkaaja mut älä käytä sitä taitoo noin paljon. Luulin ekan kerran et oot n. 29v koska meikkaat niin vitusti. Luulin ettei kukaan 12-17v meikkaa noin paljon. Mut olin sit vääräs... =(
    ja piipität, en kuule mtn..........Ja esität vitusti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ööh no et voi oikein sanoa, että esittääkö tää tyyppi vai ei jos et tunne sitä :D ja ei se musta niin superisti meikkiä käytä ja noi rajaukset on just siistit ja joo antaa jokasen meikkaa miten haluaa :) mulle tulee ainakin itsevarmempi olo meikistä tai sillain jotenkin haha, mut en mä kuitenkaan koko naamaani 5kg meikkikerroksen alle piilota, mut kuitenkin en tiiä miltä tän meikit näyttää irl, mut ei ne kuvissa ainakaa liialta näytä .. tosi moni meikkaa paljon enemmän :D ja tosi moni saa sellatteen kuvan esim silmärajauksista et meikkaa paljon vaikka olis sit muuten paljon vähemmän meikkiä :)

      Poista
    2. no voi ei nyt mä itken ja viillän ranteeni auki! :D et sä mua tunne ja tiedän ite rajani kaikkeen. sen mä tiiän et sä oot nolo, kuka tervejärkinen kommentoi tolleen? :D no ainaki mä oon terve, ei kyllä ois pokkaa kommentoida kellekkään noin, edes sillä anonyymi käyttäjällä!

      Poista
    3. voi huhu, olipas ystävällinen ja mukava kommentti. ihan pakko puuttua, koska herranjumala voit olla ääliö. jos elinan blogi ei miellytä, niin onko ihan välttämätöntä tulla sanomaan sun lapsellinen kommentti ? jotkut ei näköjään ikinä kasva ala-aste tasosta.. negatiivista palautetta voi antaa nätisti, eikä tulla anonyymina huutelemaan. sääli, että olet yksi noista sadoista anonyymeistä, joiden on ihan pakko kateuden takia tulla huutelemaan, säälittävää.

      mutta alunperin mun piti tulla sanomaan sulle, elina, kuinka paljon tykkään sun blogista. liityin lukijaksi pari kuukautta sitten ja sun postauksia on aina yhtä mukava lukea :)) hyvää joulua sulle ü! ps. älä tosiaan anna tällaisten perus anonyymien lannistaa, niitä kun löytyy nykyään joka kulman takaa ;)

      Poista
    4. Mäki haluisin jonku järkkärin jossai vaiheessa (:
      Mun mielest sun meikit on ihania,toi on varmasti vaan kateellinen sulle :3 Ainakin mä olen ! :D Kyl toi lävistys sopii sulle :)
      Hyvää jouluu sulle !


      http://my-lovely-life1.blogspot.fi/

      Poista
    5. hyvä elina! <3 ja elina meikkaa just ihan sairaa hyvin, ja en nyt sanois että liikaa!

      Poista
    6. No en nyt tiiä oliks toi mitenkään kypsästi ja ''terveesti'' vastattu Elinaltakaan toho kommenttiin !

      Poista
  38. http://irc-galleria.net/user/ccandyy/picture/122616964
    kuolin, oot söpö c:

    VastaaPoista
  39. Noni nyt on mun aika vähä tulla kirjottaa tänne mielipide asioita :D Mun mielestä Canonin EOS 1000D (vanhempi malli) on parempi kuin tuo 1100D. Ennemminkin oon silti Nikonien puolella, sillä enoani lainaten "Canonit ovat muovisia leluja", jonka takia mullekkaan ei ostettu Canonia ensimmäiseksi kameraksi (Nikon D3100 löyty pari vuotta sitte joulupaketista). Ensinnäki mun mielestä Canoneista kuuluu ärsyttävää ääntä tarkentaessa sekä kuvatessa :D Nikonilta suosittelen jokaiselle ensimmäiseksi kameraksi ainakin Nikon D3100, joka on nyt aivan sopivassa hinnassa myynnissä 18-55mm objektiivin kanssa (Gigantti 385€). Ja hieman kalliimpana tulee perässä D5100 samalla objektiivilla (599€). Näitä uudempia Nikoneita kuluttajille en oo paljookaan tutkinut (esim. D3200/D5200).. Joten niistä en viitsi sanoa mitään. Nikoneita on helpompi ja nopeampi käyttääkkin kuin Canoneita :).

    Objektiiveista sen verran, että oot aivan loistavan päätöksen tehnyt tuon 50mm kanssa. Se pitäisikin löytyä jokaiselta kuvaajalta :)! Tällä hetkellä itseltä löytyy Nikonin D300s, sekä objektiiveina 18-55mm, 50mm, 18-105mm, sekä 55-300mm. HUOM! > Tämä kommentti ei ny si ole Canonien mollausta, vaan mielipide asioita tosiaan ni älkääs hermostuko =).

    Terveisin, Minä, vasta 2v valokuvausta harrastanut tyttö, mun blogista löytyy noist välilehdistä hieman vanhempia kuvia joita oon ottanut :). (valitettavasti osa kuvista on poistettu tilan puutteen myötä :D) > http://ssonjau-meandmylife.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  40. eiks sua koskaan pelota että joku idiootti kopioi sun kuvia ja käyttää ominaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nojoo aika monesti tullu vastaan... jos jotain vakavampaa ni onneks on poliisit olemassa. ;)

      Poista
    2. kannattaa laittaa elina kopioinnin esto kuviin! silleen saa ees vähän estettyä kuvien kopioimista :) netistä löytyy helposti ohjeita!

      niin ja oot ihana ja niiin superkaunis <3 hyvää joulua sulle!!

      Poista
  41. mun on pakko sanoo et sun ei kannata myydä kameraas, koska et saa siitä sataviiskymppii enempää, sitä on niiiin monella että huhhuh. kysyin tätä canonin asiantuntijalta pari viikkoo sitte ku itellä on sama kamera. :s ja ite aion ostaa varmaan kans ton 600d'n. (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mielummin se 150€ ku 0€... emmä mitään kahella kameralla tee jos ostan ton 600D: n :)

      Poista
  42. mun kaverilla on se 600d nii ää ku se on hieno :D ja sillä tulee _tosi_ tarkkoja ja hyvälaatusia kuvia c: ja se kääntyvä näyttö on jotenki tosi kiva ja kätevä!

    VastaaPoista
  43. Oot ihan sika nätti :) ja sori aika random kysymys, mut mikä sun liikka numeros oli? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no kiitos :) kutonen :D kaikella hyvällä, vihaan sitä opettajaa.

      Poista
    2. Mul oli sama :D vihasin liikan opee ja se vissii mua ni anto mulle nelosen :D

      Poista
  44. Paljon sää pyydät koko paketista? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. valle 200€ riippuu nyt millaseks se hinta on menny kesäks :)

      Poista
  45. tiiätkö onko sonyn järkkärit yhtään hyviä? =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en tiiä yhtään... en tiiä ku canonista ja nikonista vähän ku kaverilla on se. canon on parempi mun mielestä, ainaki ku kattoo niit halpoja malleja, ku meil kummallaki on kai ne kaikista halvimmat mallit :D

      Poista
    2. Mun mielestä sony järkkärit on hyvii mulla itelläni on sonyn a 37 siinä mulla tuli mukana se 18mm-55mm putki se on hyvä kamera sain joulu lahjaks

      Poista
    3. Sonyn järkkörit on hyvii ainaki se a37se on varmaan aika kallis mutta se on mun mielestä myös parempi ku toi canonin eos1100d tossa sonyn camerassa on myös kääntyvä näyttöniin kuin tossa canonin eos 600d ssä jos haluut ostaa kuitenkin canon ehdottaisn 600d tai650dtä toi csnon tainoi mitkä mainitsin maksaa yht paljon ku sonynkin ja in yhtä hyvii ku sonykin. Sain ton. Sonyn jouly lahjaks ja on toodella hyvä camera kihana postaus kiitti elina

      Poista
  46. mulla on toi 600d ja se on vaa jotai nii ihanaa<3 :) mut oon kyl kuullu et toi 1100d ki on iha jees!

    VastaaPoista
  47. kiva postaus taas, mut toi sun kommentti yhelle anolle ku se valitti meikkimääräst, joka oli tosi kypsää.. :D niin siis siitä kommentista kun sanoit jotain et "voi ei nyt itken ja viillän ranteeni auki:D" .. Ei kauheen kypsää sultakaan, ei sillein et oisit tai et ois kypsä, mut muista et tätä blogii voi lukee semmosetki, jotka on viiltäny/yrittäny viiltää ranteet auki.. En rupeis tommosist heittää esimerkkei tai muutenkaan tollein kommentoimaan tarkottomasti. Ei muutenkaa kauheen kivalta kuulostanu ees vitsipuolisesti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no ei tarvi ottaa niin tosissaan mun mielestä... emmä loukkaantuis jos joku ois kirjottanu tolleen, ilman että se tarkottaa ketään tiettyä ihmistä tai sillee. oommä itekki viillelly eikä mulle tuu ainakaan pahaolo jos mä tommosen kommentin nään.
      noo jokainen ihminen on erilainen :)

      Poista
  48. Mä saan kameran varmaan huomennamut en tiiä viel minkä. ;)

    VastaaPoista
  49. Sori oon tyhmä, mut käyks noi putket tai toi lisäsalama muihinki järkkäreihin? Ku itellä on Canon EOS 550D :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juu siis käy tosi moneen kameraan, jos on sitä jotain ef plaaplaaplaa sarjaa oleva kamera :D

      Poista
    2. Ok :) osaakko sanoo et pystyyks sitä jotenki varmistaa et käyks se siihe kameraan, koska ei ois kiva ostaa turhaan sellasta salamaa ;)

      Poista
  50. mikä tän lisäsalaman nimi on kun ei tolla nimelläainakaan gigantin netti sivuilta löydy mitään?:/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se nimi lukee tuolla tekstissä. ja ite ostin sen jätkäsaaren verkkokauppa.com: ista :)

      Poista
  51. heippa!:) Sun blogis on mielettömän kiva luettava ja oon suositellut tätä blogia kavereilleni ja kaikki on tykännyt! tästäkin postauksesta oli hurjasti apua , ja aijon ostaa tuon lisäsalaman ensvuonna!:) nyt olis parivkysymystä joihin haluaisin vastaukset((:
    : minkä merkkinen meikkivoide sulla on? ja mikä on väri asteikko?
    minkä merkkinen kulmakynä sulla on , ja minkä värinen ja se asteikko?:)
    onko lisäsalama järkevä , ja saako sillä hyviä kuvia itsestä,esineistä,peilinkautta, ulkona ym?:) kiitos jo etukäteen , ja hyvää joulua & onnellista uutta vuotta!
    ps. odottelen jo uutta postausta;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. SAMOIN! , nää anon kysymykset muakin kiiinnostaa, Elina voisitko vastata?:)

      Poista
    2. Sopiiko tuo lisäsalama Canon eos 1000d'hen?(:!

      Poista
  52. Miks et osta videokameraa (halvempi, fiksumpi ostos) ja pidä siinä ohella sun järkkäriä, jolla voit kuvata sitten erikseen?

    www.tiia-valokuvaa.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. noku ei sil tuu yhtä hyvännäköstä videoo ku järkkärillä... vaikka ois kyl kätevän pieni se kamera mut huomattavasti huonompi laatu yms. :)

      Poista
    2. ei pidä paikkaansa, tai riippuu videokamerasta. sofiaalla (wouldikissyou.blogspot.com) on videokamera, mikä mun mielestä on ainakin ihan sairaaan hyvä ja tarkentaa tosi hyvin!

      Poista
    3. joo tiedän, mut en tarkota sitä ettei toi ois silleen huonolaatusta tai mitään mut tykkään vaan siitä millasta jälkee tulee kun kuvaa järkkärillä muutakin kun itteensä perus videopostauksissa :)

      Poista
  53. ite saan tänään tuon 600d :) vaikka onkin mun eka järkkäri, ni mieluummin ekaks hyvä, niin ei tartte heti ostaa jo uutta, ja oonhan kaverin järkkäriä, joka on 1100d, nii oon ottanu sillä kuvia :) itekki tykkään siitä kääntyvästä näytöstä

    VastaaPoista
  54. oot tosi sievä tyttö :) jos mahdollista, voitko kuvata sellasen videon, missä kerrot sun hyvistä ja huonoista kokemuksista vuodesta 2012? onko kans mahdollista, että kuvaat joskus jonkun kokkausvideon vaikka ku oot yksin kotona tai ku ootte kaverilla ja sillain ettei kukaan häiritse teitä? ois söpöö nähä sut kokkaamassa, haha! :D mutta siis oot ihan pirun sulonen! :3

    t. anonyyminä tammikuusta lähtien tätä blogia seurannut:)! ps! suloset hiukset :)

    VastaaPoista
  55. Mä saan ton 600d tnä :)

    VastaaPoista
  56. Sain just tänään, kun on siis joulu (:D)- ton kameran, ja oon ihan innoissani :) Niinku sanoit, niin tosi hyvä ekaks järkkäriks! :)Opin ilman käyttöohjeita käyttämään puolessa tunnissa :D Ja en siis lukenu käyttöohjeita, koska kello oli 1 yöllä, joten en jaksanu lukee :DD

    VastaaPoista
  57. Moikka!
    Sulla on tosi kiva blogi, tykkään lukee tätä. Mutta MUN mielestä olet todella törkeä joskus, et suinkaan aina.
    Tuo yksi ano tolla ylhäällä joka valitti meikistäsi. Mun mielestä se anonyymin valitus ei ehkä ollut tarpeen, mutta hänhän sanoi vain oman mielipiteensä, olisi kyllä voinut sanoa asiallisemminkin. Hän vielä kehuikin sinua Elina. Niin sinä vastaat hänelle todella törkeästi, ihan melkein kyyneleet silmissä luin tekstiäsi kun oli niin raakaa. Se on mun mielestä erittäin rumaa ja törkeää haukkua toista epätervejärkiseksi, TOLLAISESTA asiasta. Eriasia jos anonyymi olisi ihan rääkynyt pelkkää paskaa, mutta niin hän ei tehnyt. Tiesitkö että tuo ano voi vaikka ilmoittaa poliisille, että haukut häntä noin pahasti.
    En ole siis anonyyminkään puolella, mutta en sinunkaan.
    Anonyymiltä toivoisin että hän eikä kuukaan muukaan tulis tollein sanomaan mutta, sinulta Elina toivosin että vastaisit kohteliaammin, ihan kaikille ei vaan tuolle anolle. :)

    -Iina, 19v

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :) no mä vastaan kyllä yleensä samalla mitalla takasin, emmä sille voi mitään. oon temperamenttinen ja ei siitä mihinkään pääse, esim niinkun ei siitäkään että mä oon ujo...
      ja mut haloo, kuka ihan normaali ihminen tulee haukkumaan tolleen koska mielipiteeks tai kritiikiks sitä kommenttia ei voinu sanoo... emmä nyt voi sanoo sille vaan että "juu kiitos" temperamenttinen kun olen. Enkä kyllä mielestäni vastaa ilkeesti verrattuna siihen, mitä mulle sanotaan. en sentää hauku takasin höystettynä kaikenmaailman kirosanoilla, must takas saa sanoo, oli se nyt sitten kuinka epäkypsää vaan kenenki mielestä. mä oon vaan mä :)

      Poista
    2. sulla on väärä käsitys omasta itsestään olemisesta. tässä tilanteessa voit tehdä asialle jotain. luulis, ettei tollaset kommentit sua kiinnosta, niin jätä vaan vaikka vastaamatta? oot Elina kaunis tyttö, mutta tässä kohtaa sanot, että laitat samalla mitalla takas, no etpä vaan todellakaan. vähintään kaksinkertaisesti.

      Poista
    3. varmaan omassa blogissani saan vastata kommentteihin mihin haluan vastaa... enkä todellakaa laita kaksinkertasesti takas, mä just sanoin tossa ylempänä että jos joku sanoo et "oot ruma huora" ni emmä laita että nii säki oot kuole pois huora ? :D

      musta aika turhaa valittaa tämmösestä, koska se miten vastaan, ei oo mitään verrattuna siihen miten mulle kirjotettu jossain kommentissa. kyllä mä nyt vaan oon temperamenttinen ja ujo, ei siitä pääse mihinkään. ja on kyllä tullut koitettua. :)

      Poista
  58. Mäkin sain ekaks järkkäriks ton 600D'n juurikin sen takia ettei tarvii heti ostaa uutta kun kehityn, kääntyvänäyttö on tosi kätevä! oon ootellu tällästä postausta ja oon harkinnu ton 50mm objektiivin ostamista ja tota lisäsalamaa, kiitti paljon avusta!:)

    VastaaPoista
  59. very nice photos my dear!
    xoxo

    PS: the second Rebelishion Post is online now!
    http://rebelishion.blogspot.ch/

    Happy Christmas Eve!

    VastaaPoista
  60. njääh et oo nii söpö ku enne :((

    VastaaPoista
  61. hei kun sulla on se naked- paletti nii mitä mieltä siitä oot?:) onko hyvä? kandeeko ostaaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se on ihan loiiiistava! kannattaa ostaa, on hintansa arvonen :)

      Poista
  62. moi(: oon hommaamas järkkärii ja kysyisin et onks toi hyvä kamera? et haluun tarkan kuvalaadun ja näin mut en tarvii esim. sitä kääntyvää näyttöö ku en paljoo videokuvaa.. nii onks toi sellasee tosihyvä? (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. noo mitä nyt sanos. no se on hyvä ekaks järkkäriks. :D ja jos järkkärin hommaa, ei kannata kuvata sillä pelkällä automaatilla koska ei ne kuvat oo sillon mitään super hyvännäkösiä :)

      Poista
  63. laita päivänasuuuuuu(:

    VastaaPoista
  64. mulla on toi objektiivi tuo EF-S 18-55mm nii ku otan sillä videota nii en pysy vissiin tarkentaa sitä kuvanlaatua kesken videon, vai ? sain ton kameran tänään .. nii en oikee tiä kunnolla.. vai onks nois asetuksis vaa jotai jota pitäis muuttaa :D ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. pystyy jos kuvaat muuta kun ittees ku ei muuten nää mitä tarkentaa. :D laitat siitä objektiivista mf kohtaan sen napiskan mikä onkaan eli manuaalitarkennus, ja kun otat videoo ni siitä vaan pyörittelet ite siitä tavallaan zoomin alta siihen mihin haluut tarkentaa. :)

      Poista
    2. tos objektiivis ei oo siiin ite objektiivis sitä pyöriteltäväää hommaaaa o: tai sit en vaa osaa käyttää..

      Poista
    3. no onhan :) se on se, mikä pyörii siinä kun on automaattinen tarkennus päällä...

      Poista
  65. voisitko tehä yksittäisen postauksen lisäsalamasta , vaikka videolla ja lisäksi kuvia , olisi kiva tietää miten sitä käytetään ym , ennenkun itse menen ostamaan?:)

    VastaaPoista
  66. Elina , toivottavasti voisit auttaa :
    Pystyisitkö mitenkään tekemään semmoista postausta tästä putkesta että olisin hieman enemmän kuvia tälöä putkella ilman lisäsalamaa?, ja kumpi kannattaisi sun mielestä ostaa eka objektiivi vai lisäsalama? ja kumpaa toivoo synttäri tai joululahjaks?:) miten itse kumman ostit ensiksi tai nii?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no emmä tän enempää, youtubesta löytyy kyllä videoita tämmösistä. :) mä sain kummatki samalla kertaa yhtenä rippilahjana, 50mm putken ja ton lisäsalaman... ni emmä nyt tiiä, jos ei oo paljon kuvattavaa sisätiloissa, esim just niinku mä kuvaan tänne blogiin ostoksia yms ni uskon että toi 50mm putki on tarpeellisempi hankinta :)

      Poista
    2. oon ajatellut alottaa bloggaamisen vuoden vaihteen jälkeen ( joten ens vuonna ostan nuo molemmat)
      mutta eniten pelottaa että joku ääliö kopioi kuvia... mitä sillon pitäisi tehdä? ja ihan tällee tylsänä kysymyksenä tietääkö sun vanhemmat että kirjotat blogii?:)

      Poista
    3. joo mulla sama juttu , kauhistuttaa jos joku käyttäis mun kuvia väärin... mitä pitäis oikeentehä...

      Poista
  67. mistä saa ostettya vaseliinin huulirasvoja?

    VastaaPoista
  68. hei mitä tarkottaa että ei voi ite säätää sitä aukkoo ?:D ja sitte että onko tossa canon eos 1100D semmosta että ku joissai videoissa on semmone että siitä kamerasta kuuluu semmone ratina ja sitte se kirkastuu tai pimentyy?:D

    VastaaPoista
  69. Mistä ostit ton lisäsalaman? :) onko se muute hyvä ku oon ina haaveillu hankkia jonku lisäsalaman mut en oon löytäny koskaa hyvää sellasta! http://jaicanblogi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  70. Miten sil manuaalilla tarkennetaanku ei se siitä zoomii kääntämällä tarkennu.. en tajuu oikein mistä se menee mul on canonin 1100D..

    VastaaPoista
  71. Mitä ne is:ät, kit:it ja nää meinaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. IS= image stabilizer = kuvan vakaaja. KIT tarkottaa vissiin sitä et rungon mukana tulee objektiivi :)

      Poista
  72. Jos yhtään kiinnostaa niin, http://riimasq.blogspot.fi/
    Tosi kiva, siisti ja mielenkiintonen blogi ja oot tosi nätti :)!

    VastaaPoista
  73. mä suosittelen sulle elina nikon d5100 tai canon eos 650d! molemmilla on kääntölpyskä jutut.ja mielestäni toi canon 650d on kosketusnäyttö!tietysti toi nikon d5100 on vähän halvempi (noin 420e) ja toi canon eos 650d (noin 550e). ja täs jotai

    EOS 650D on ensimmäinen EOS-kamera, jossa on kaksi automaattitarkennusjärjestelmää. Sen ansiosta valokuvista tulee yksityiskohtaisen tarkkoja ja videokuvauksessa voi käyttää jatkuvaa automaattitarkennusta. 18 megapikselin CMOS-hybridikenno ja tehokas DIGIC 5 -prosessori takaavat terävät täysiresoluutioiset kuvat jopa 5 kuvan sekuntinopeudella."

    "Kamerassa on kaksi automaattitarkennusjärjestelmää, joten kaikki valokuvatut ja videoidut kohteet näkyvät terävästi tarkennettuina. Yhdeksän ristikkäistyyppisen tarkennuspisteen järjestelmä tuottaa tarkat stillkuvat esimerkiksi urheilu-, toiminta- ja luontokuvauksessa. Uusi hybriditarkennusjärjestelmä tarjoaa lisäksi jatkuvan automaattitarkennuksen videokuvauksessa ja kuvaus näytöllä -tilassa."

    ja toi canon 600d on melkeimpä kaikkilla ja niillä on tosi vähä hintaero mut saat iha ite päätellä minkä kameran ostaisit (:

    VastaaPoista
  74. tossa sitte jossain ni toi on kuvattu canon eos 650:lla ja 50mm ! (:
    http://www.youtube.com/watch?v=gVMQNYm6vk4

    toivattovasti blogger julkaisee sen linkin

    VastaaPoista
  75. Onks toi salama kuin hyvä jos ajattelee et kuvaa ihmisiä sisäl tai vaikka jossai juhlissa isossa ladossa mis ainut valonlähde on oviaukko? Onks sul mitää kuvaa mis oisit kuvannu ihmisiä sisäl tol salamal? :)

    VastaaPoista
  76. onks tuo toine siis kalansilmä ? et saako sillä sellasii kuvii ?

    VastaaPoista
  77. saan ylihuomenna Canon eos 1100d järkkärin kun oon toivonu sitä tosi kauan miten sillä pystyis kuvaa videoo sillee et näkee mihin se tarkentaa?

    VastaaPoista
  78. Noissa kuvissa, missä et oo käyttäny lisäsalamaa, niin ootko käyttäny kameran sitä 'omaa' salamaa vai et mitään :)? Ja muistatko yhtään noita valotusaikoja ja aukkoja noissa 50 millisen ja 18-55 millisen kuvissa missä EI oo lisäsalamaa :)?

    VastaaPoista
  79. Millä kuvaat noi sun videot ? :)

    VastaaPoista
  80. Hei mä voisin olla kiinnostunu tuosta kamerasta, tosin vasta sitten kesällä koska kesätyöt, haha :D Ensimmäistä järkkäriä siis ehkä hankkimassa kesällä ja oon tota 1100d:tä miettiny. Mitä pidät suunnilleen hintaa?:)

    VastaaPoista
  81. Hei tossa ku sulla on toi kuva cocistölkistä tää 50mm + lisäsalama, niin saisiko sitä kopioida ja tulostaa yhteen kouluprojektiin, jossa teemme Cocacola tölkin elinkaaresta julisteen ja tuo kuva on niin hieno, että olisi kiva saada se siihen julisteeseen, joten olisiko mitenkää mahdollista saada käyttää sitä. Kirjoittaisimme tietenkin kuvan alle mistä kuva olisi. Toivon että vastaisit mahdollisimman pian. :)

    VastaaPoista
  82. Entä sit, ku mun sisko saa uuden kameran (Canon EOS 10) ja mä saan sen vanhan (Canon EOS 550D) ja tää on aivan ensimmäinen järkkäri ikinä, oon pikkusen kuvannu sillä siskon kameralla ja kerran mun kaverin kameralla ( Canon EOS 1100D)

    Niin siis pointti oli, et entä jos toi kamera on mun ensimmäinen, niin onko siinä jotain ns. "haittoja" ja onko se muutenkaan hyvä? :D Toivottavasti auttaa, en selvii muuten :D jaja aivan ihana Elina oon, oon alottanu lukeen tätä alusta ja i ♥ u :) :D

    VastaaPoista