09 helmikuuta 2015

Elämäntapamuutos: Liikunta ja ruokavalio

Mä ajattelin, että voisin kirjoittaa teille ihan erillisen postauksen tästä mun uudistuneesta ruokavaliosta ja liikunnasta. Mä tein uuden vuoden lupauksen ja lupasin, että alan vihdoinki syömään terveellisesti ja aloittamaan pitkästä aikaa liikunnan. Tällä hetkellä mun tavoitteena on kiinteyttää kroppaa. Myöhemmin kesällä ajattelin alkaa käymään salilla ja hankkimaan vähän lihasta. Tällä hetkellä teen siis kaiken ihan kotosalla! Jumppailu, lenkillä käynti ja sit se terveellinen ruokavalio.

Oon ottanu kuvia aterioista joita oon syöny tässä nyt parin viikon aikana ku mulla on alkanu tää mun "dietti". Kerroin edellisessä postauksessa, että vähennän hiilareiden syöntiä mutta siitä saatto tulla sellanen kuva, etten syö enää paljon mitään :D Mutta vältän vähän pastan syömistä, koska syön sitä tosi usein. Vaaleeta leipää en ollenkaan oikeestaan syökkään joten sitä ei tarvi edes vähentää! Muuten mä lisään lautaselle paljon kasviksia ja välipaloiksi hedelmiä tai smoothieita.

Tavoitteet kevään aikana:

♥ Selluliitti reisissä ei varmasti kokonaan häviä mutta varmasti huomaa eroa kesän tullen, eikä sitä onneks hirveesti oo.
♥ Saada vatsaa pois. Kaikki rasva mitä mulla on, kertyy vatsaan ja vähän reisiin.
♥ Samalla haluan ettei mun pylly pienenenis entisestään koska sinne ei mee tippaakaan rasvaa! huoh
♥ Saada tekemistä kotona. Mun arki on tosi tylsää koska käyn vaan 2 krt viikossa työtoiminnassa.
♥ Syödä vähintään 4 kertaa päivässä ja juoda paljon päivän aikana.
♥ Jumppailla 3 kertaa viikossa ja käydä lenkillä 1-2 kertaa viikossa.

IMG_1942IMG_1947
Smoothieita teen välipalaksi muutaman kerran viikossa! Vihreät smoothiet on tosi kivoja ja tosi terveellisiä mutta jos en sellasta tee niin laitan vaan tuoreita hedelmiä, maitoa ja ihan vähän maustamatonta jugurttia. Tässä on mun ohje hyvään vihreeseen smoothieen!

½ Avokado
Kourallinen pinaattia
Päärynä
½ Banaani
1-2dl Omena- tai appelsiinimehua

IMG_1962 Kalaa syön tästä lähtien vähintään kerran viikossa. Pyrin myös siihen että aina ois salaattia tai kasviksia ruuan kanssa!IMG_1966
Aamusin yritän syödä kaurapuuroa ainakin muutaman kerran viikossa. Iltapalaksi pääasiassa ruisleipää ja jotain viiliä tai vastaavaa! Sallin itteni herkutella kerran parissa viikossa mutta mulle se on aika helppoa koska en syö esim karkkia tai sipsiä oikeen koskaan.
IMG_1974 Treenaan iltasin tosi myöhään koska mulla on sillon kaikista eniten energiaa. Jumppailujen jälkeen syön perus iltapalan tai maitorahkan ja hedelmiä. Kotona mulla on käytössä 5 ja 2 kilon käsipainot sekä uutena 6 kilon kahvakuula. Mä en oo vielä saanu itteeni lenkille mutta aerobinen liikunta ois mulle tällä hetkellä tosi tärkee juttu. Oon menossa Helsinkiin torstaina joten päästään yhessä lenkille ja käymään salilla poikakaverin kanssa joten eiköhän se siitä ala! :)

31 kommenttia:

  1. Hyvältä kuulostaa suunnitelma:) Mulla menee kans rasva ekana mahaan! :D Tuntuu ettei mistään muualta lihokkaan. Sais mennä vaikka tonne takapuoleen mun puolesta neki rasvat ;) Hyvältä näyttää ruuatkin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ette kyl varmasti haluu et rasva menee pyllyyn ku sithän siitä tulee vaa epämuodustunu selluliitti perse!! Lihaksella siitä saa pyöreen ja isomman. Pyllyyn auttaa kaikista aniten kyykkyjen teko, varsinki käsipainot samaa aikaa käsissä.

      Kokeile treenaa sitä niin et teet askelkyykky liikettä 5kg käsipainot käsissä ja aina ku vaihdat jalkaa, nii hyppää samaan aikaan ilmaan ku vaihdat toisen jalan eteen ja toisen taakse. Ite teen aina 5x20 liikettä ja se on just hyvä määrä ainaki mulle koska vikat liikkeet tuntuu tossa ihan tappavalta mut sen jälkee on niin voittaja olo ku sai ne tehtyä. Ja mulla näkyy tällä tavalla tosi nopeesti tuloksia eli kannattaa kokeilla, jos ymmärsit mitä liikettä tarkotin. Ja teen tätä sunnillee joka toinen ilta ni pysyy peppu kuosissa ;D

      Poista
  2. Olipas kiva postaus! Hyvää maanantaita sinulle<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oiii kiitos samoin ja kiva jos tykkäsit lukea :)!

      Poista
  3. Eihän sillä väliä jos rasvaa lähtee pyllystä kun lihas sitä kokoa tuo :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. muttei vaan kovin nopeesti tällasella pari kertaa viikos jumpalla :( tai salilla sais varmasti nopeemmin tuloksia varsinki ku sais kyykätä painojen kans mutta kesällä sit :)

      Poista
  4. Onnea vaan hankkeeseen, itsekin tein juuri samanlaisen uudenvuoden lupauksen ja tähän asti on hyvin pitänyt, tosin saas nähdä kuinka kauan... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mäki alotin vasta ihan muutama viikko sit ja on menny ihan hyvin mutten oo saanu itteeni lenkille vielä... :D onnee sinnekki! :)

      Poista
  5. Oot osannu tosi järkevästi ajatella tän ja toivon, että pysyt tavoitteesas! Toi smoothie näyttää niin hyvältä :P
    lovelifeandbejustyou.blogspot.fi

    VastaaPoista
  6. Siitä se lähtee! Jos uinti yhtään nappaa, nii kannattaa miettiä sitäkin vaihtoehtoa. Siinä tulee sekä aerobinen, että -lihaskuntotreeni samalla kertaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo mä rakastan kyl uida!! kesällä ainaki pääsee uimaan ku emmä omassa kunnassa ku ei tääl ees oo uimahallii eikä yksin kyllä huvita lähtee mihkää uimahalliin :D

      Poista
    2. Eihän uidessa tarvitse kaveria. Haittaa siitä vaan on. Reippaasti vaan lähimpään uimahalliin, lomps! :) Mutta tsemppiä kaikelle uudelle! :)

      Poista
  7. ootko muuten ikinä ollu jälki istunnos peruskoulun aikana? :) jos olit mikä oli pisin aika ja miks ja milloin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joskus ala-asteel vaa pari kertaa :D kumpanaki kertana kai ku ei menty välkälle vaa jäätii sisälle

      Poista
  8. Dieetti ja elämäntapamuutos on eri asia.. Tsemppiä kuitenkin!

    VastaaPoista
  9. itellä on ihan samat tavotteet! ♥ mullakin kertyy nimittäin rasva just mahaan ja reisiin, mutta sitten persettä ei löydy ollenkaan haha! :--D

    VastaaPoista
  10. tää kysymys ei liity yhtään tähä postaukseen mut miten peset sun meikkisiveltimet? ja mitä aineita käytät?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä käytän iha vaa vauvojen saippuaa :) youtubesta löytyy videoita ja vinkkejä paljon!

      Poista
  11. Oi! Sinulla on kyllä ihana "dietti"! :) Voisitko jakaa enemmän noita hyviä smoothie reseptejä?:) Minusta sinä olet jo alunperin hyvässä kunnossa oleva nuori nainen! :) Olisi myös kiva jos postailisit vähän enemmän. (siis tietenkin jos jaksat ja aika riittää!:)) Minä aina käyn ehkä yhden tai kaksi kertaa päivittäin katsomassa onko tänne tullut jotain uutta! :) Hyvää kevään odottelua sinulle Elina rakas! ♥ :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kokeilee vaan erilaisia hedelmiä ja marjoja sekasin + maitoa ja maustamatonta jugurttia ni siinä on smoothie! mä en oikee jaksa postailla kovin usein tässä vaiheessa elämää koska oon niin laiska ku oon nii paljon kotona vaa tekemättä mitään ni siinä ei oo ees kauheesti aihetta postailuun... kesällä on helpompi postata taas useemmin ku on tekemistä ja muutan kesällä Helsinkiin :) mutta kiitos <3

      Poista
  12. joo mulla kans kaikki kertyy pääasiassa mahaan xd ite ku oon niin aikaansaamaton ni ennoo vieläkää saanu itteeni sängystä ylös...no kyl se tästä :D ja tsemppiä sullekki:)

    VastaaPoista
  13. Peppu pysyy muodokkaana kun teet erilaisia kyykkyjä jumpan ohella!!

    VastaaPoista
  14. Huippu postaus! Ois tosi kiva kuulla tästä asiasta jatkossaki ja terveelliset ruoka/välipala reseptit ois kivoja!!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitti :)! tosi kiva ku monet on tykänny ni voi jatkossaki postailla tähän aiheeseen liittyen.

      Poista
  15. Ihana postaus! Ite tein kanssa saman tyylisen uudenvuodenlupauksen.
    Tää ei nyt liity asiaan,mutta menetkö tänä vuonna Weekendeille? Ootko ostanu ne liput sinne niin ennakkomyynnistä vai mistä? Kun ite mietin,että pitäiskö ostaa nyt ennakosta jo...
    Ja sitten,onko se silleen että se on kahtena iltana ( tai noh,kahtena iltana juu,kun on kahen päivän lippu 😂) ja aina iltaisin tulee ne pääesiintyjät vai miten?
    Kun itellä ei oo minkään sortin "kokemusta" weekendeistä niin sillä vähän kyselen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en oo menossa varmaan koska viime vuonna meni hermo ku joutu jonottaa nii helvetin kauan et pääs sisälle ku ne oli muuttanu käytäntöö siel ja nii... metroonki että pääsee saa jonottaa niin kauan että huhhuh. mä en varmaa ikinä oo ostanu ennakosta mut kannattaa ostaa jos haluu säästää vähä rahaa ku eikse ollu vähä halvempi ennakkona :) pääesiintyjät tulee aina aika myöhään, ysin maissa monet joka on kiva ni sit on pimeetä ja näkyy kaikki hienot valot!

      Poista
  16. Etsä sitten koskaan kertonukkaan esim. sitä mitä sait poikaystävältäs joululahjaks vaikka sanoit et teet postauksen siitä:)

    VastaaPoista
  17. Yks mitä kannattaa kans koittaa, ni laittaa kaikkii pähkinöit ja siemenii ruokii, esim. unikon ja kurpitsan siemeniä :) tai ne ei oikeestaa maistu miltää, mut niis on kaikkii hyviä ravintoaineita ja proteiinia!
    Tykkään sun blogista ja videoista paljon!

    http://brightparadiseblog.blogspot.co.uk/

    VastaaPoista
  18. Tosi hyvä postaus ja oon itekki miettiny et haluisin kans läskii pois kesäksi ja oon kotona tehny kaikkee lihaskuntojuttuja ja käyn lenkillä aika monena päivänä viikossa ehkä 3-4 kertaa. Voisitko sä aina sillon tällön laittaa lisää noita smoothieohjeita? :) ois tosi kiva! Pitäs tota aerobiista liikuntaaki aamulla ainaki, mut se on vielä vähän vaiheessa :D Pitäs vaa ottaa itteä niskasta kiinni ton suhteen! :)

    VastaaPoista